IBRAHIM MAALOUF. KALTHOUF

1540-1

Το 2015 από την εταιρεία Mi’ster Productions, με έδρα τη Γαλλία, κυκλοφορεί η δισκογραφική δουλειά του μουσικού, εκτελεστή- τρομπετίστα, Ibrahim Maalouf, με τον ομώνυμο τίτλο Kalthoum. Με επιρροές, από τους παραδοσιακούς ήχους της Αιγύπτου, τo album που φέρει το όνομα της Αιγυπτιακής καταγωγής τραγουδίστριας, Oum Kalthoum, κατακτά από της πρώτες ακόμη ημέρες της κυκλοφορίας του, μια αξιόλογη θέση στο χώρο της μουσικής βιομηχανίας, που ασχολείται με την εθνικού ενδιαφέροντος μουσική. Τις διασκευές, την ενορχήστρωση και την εξ’ ολοκλήρου επιμέλεια- παραγωγή του δίσκου υπογράφει ο ίδιος, ο δημιουργός του.

Ο σχετικά πρόσφατα εμφανιζόμενος Λιβανός συνθέτης και εκτελεστής, εντάσσεται στη νέα γενιά μουσικών, που επικεντρώνεται στον τομέα της οργανικής μουσικής. Η εν λόγο δισκογραφική δουλειά, πραγματεύεται τη σύνδεση της Ευρωπαϊκού χαρακτήρα οργανικής μουσικής, με αυτοσχεδιαστικές προσθήκες και πολιτισμικά στοιχεία από περιοχές που γεωγραφικά ανήκουν στη Βαλκανική κοινότητα, επιβεβαιώνοντας την κοινά αποδεκτή άποψη της ιδιαίτερης αίσθησης των μουσικών προσμίξεων. Σε μια προσπάθεια αποτύπωσης του μηχανισμού των μουσικών διασκευών και της γενικής αντίληψης που επικρατή καθ’ όλη τη διάρκεια της ακρόασης, απορροφόμαστε από την πληθώρα ήχων προερχόμενων από μεσογειακές περιοχές, που αποδίδονται μέσω της χρήσης της φόρμας ,της δυτικής Ευρωπαϊκής μουσικής. Το album περιλαμβάνει επτά  κομμάτια, την ενορχήστρωση και διασκευή των οποίων έχει επιμεληθεί ο  εκτελεστής. Η ακρόαση ξεκινά με ένα παραδοσιακό κομμάτι, η ηχογράφηση του οποίου χρονολογείται στη δεκαετία του 1900, με την πρώτη εκτέλεση να τελείται από την Oum Kalthoum. Το κομμάτι διαρκεί περίπου είκοσι λεπτά, μεγαλύτερο χρονικά κατά προσέγγιση των υπολοίπων έξι, που καταγράφονται στο δίσκο. Οι απόψεις που εισέπραξε, ο Λιβανός τρομπετίστας τόσο από τους κρητικούς της Γαλλική κοινότητας, η οποία αποτελεί τόπο διαμονής του, από την έναρξη της επαγγελματικής του ενασχόλησης με τη μουσικής, όσο και του μουσικού ακροατηρίου, καθιερώνουν το δίσκο ως υπέρτατο μουσικό εύρημα των τελευταίων εποχών.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s